keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Kulttuurit kohtasivat kirkonmäellä

"Minä olen, koska sinä olet." Afrikkalaisittain ubuntu. Ja kun sinä olet kulttuurista, joka on minulle vieras, on molempien olemisessa jotakin enemmän. Tällaisissa ajatuksissa - ja täydellä vatsalla - palasin tänä iltana kotiin kirkolta, jossa kulttuurit kohtasivat turkkilaisen aterian äärellä.



Ruokaa oli runsaasti ja se hiveli kaikkia aisteja.
 


Pöydissä kohdattiin ja keskusteltiin.



Nautittiin ruuasta.



Tultiin tutuiksi: "Kuka sinä olet? Millaisesta maasta tulet? Mikä tekee sinut iloiseksi?" "Minä olen Minna-Sisko, olen suomalainen ja tykkään ruisleivästä."



Suomen Raamattuopiston Kristittynä Suomessa -maahanmuuttajalinjalaiset hämmästyttivät suomenkielentaidoillaan. Keskellä opettaja Marja-Kaarina Marttila.



Hieno ilta oli. Kohdataan taas. Kirkonmäellä ja muualla. Ubuntu!

-Paula

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ja keskustelut ovat tervetulleita. Käytäthän omaa nimeäsi, kiitos.